Innimellom løsner det

Jeg og Tina har shapet inn slalomen med 2x2-metoden. En stor fordel med det, er at du kan holde stor fart fra starten av siden du legger opp det sånn at det blir lett for hunden. Nå har vi kommet såpass at ho klarer 8 pinner greit, men nå ser jeg at jeg kanskje har gått litt for fort frem. Jeg burde nok ha holdt meg på to pinner lenger med enda mer variasjoner på startplass i forhold til inngang. Resultatet er at Tina blir fort usikker om ho starter for langt på siden, for nærme eller for langt unna. Dessuten blir farten ganske dårlig om ho misslykkes et par ganger. Nå har det gått et par uker siden vi trente på slalom sist og i går kveld satte jeg opp noen pinner på plena. Ho hadde slappet av en del timer i forveien, så jeg regnet med at ho kom til å være tent på litt leking. Satte opp 8 pinner på en rett strekning, men litt skråstilt.
Det gikk kjempebra! Tina hadde god fart fra starten av, og hun kunne starte både ganske nærme og ganske langt i fra, en del til høyre og litt til venstre. Kom vi for langt til siden, så ble det vanskelig, men ho tok det ikke som et nederlag om ho bommet på inngangen en gang eller to. Da prøvde ho bare på nytt igjen.  Sånne økter liker jeg!

Hvorfor ble økta så bra?
  • Jeg var gira på lek
  • Tina var gira på lek
  • Jeg satte rett kriterier
  • Jeg sørget for at vi hadde det gøy hele økta
  • Mulig det to ukers oppholdet fra slalomen gjorde godt
  • Jeg klarte å avslutte i rett tid
 Flinke Tina og flinke Hilde!

2 kommentarer:

  • Anonym | 22. mai 2011 kl. 21:41

    Hittade just till eran sida. Gud vad kul med fler som har en gråhund och verkar aktiv! :)

  • Hilde | 23. mai 2011 kl. 01:01

    Så artig, for jeg fant siden deres for et par dager siden og la den direkte inn i blogglista mi:) Hovedgrunnen til at vi skaffet oss gråhund var for å ha den på elgjakt, men gud så artig en hund å trene/leke med! Ho skal nok få prøve seg på både det ene og det andre etterhvert;)

Legg inn en kommentar