En bitteliten oppsummering bare....

Innlegget mitt forsvant! Publiserte det for et par dager siden og plutselig var det vekk igjen. Fant det som utkast, men bare halvferdig.. hmpf.. Men nå har jeg gjort det på nytt igjen:




Joda vi lever og virker. Men tydligvis ikke så mye foran pc-skjermen!
Gjør nå et tappert forsøk på å ta igjen alt det forsumte:


Gråna har blitt stor! Første løpetida er allerede igang. Men stor nok til å vaske seg selv er hun ikke blitt, så der må storesøster trå til og gjøre en innsats. Det gjør hun merkelig nok med glede...
Vinteren har for det meste blitt brukt til Langrenn, snørekjøring, miljøtrening, turer og på å prøve å tilpasse seg et liv med dobbelt så mange hunder som man er vant til. Det har nå gått greit det og mye moro har vi hatt. Veldig mye hundetrening utenom hverdagslydighet har det imidlertid ikke vært for mye av. Derfor er det godt at våren er her. Da klør det etter å sette igang med alt av lydighet, agility, gjeting og sporing.
Vi er inne i den travleste tida på året, med lamming i fjøset og alt som skal gjøres ute, men da passer det godt å ta noen korte ti-minutters treningsøkter innimellom slaga. Det blir mest trening på Tina, siden hun ikke trives så godt i fjøset (ikke spør hvorfor...ho er litt spesiell bare!). Gråna derimot er masse i fjøset og har blitt mor til en hel haug lam. Så ho bruker opp mye energi der og har ikke behov for så mye annet.


Videre følger en bildeserie som liksom skal vise litt av det som har skjedd siden Gråna kom til gards:

En bitteliten valp




Ekstrem kulde, ikkeno problem!




Jeg vinner et veddemål. Jaggu fikk ho plass i kjøkkenbollen!


 Kjekt med egen "brøytemaskin"

Besøk av Alfa og Io




Vi feirer jul på Ise. Hundene har funnet plassene sine


Møte med Jessie


Tryggest her..




Litt forsiktig lek...

 
Julegråna

Hjemme foran vedovnen


Vi trener på å ikke være redd for eller jage støvsugeren:

Gråna begynner å se seg grundig lei på oppussing... Men å true med å ta livet av seg er vel å overdrive!

Tjohei!

Trivelig om morran med fyring, kos, kaffe og Canis

Ut og sjekke om krøttera har det bra.


Vinteren er hærlig!!





Tannfelling på programmet


Litt leketrening har vi da hatt!

Jeg tester ski.

Kosebamsen


Vår! Og plutselig ble det veldig poppis å være i hundegården...


Vi har fått ut treningslamma fra i fjor! Tina fikk prøvd seg litt på dem før vi sendte de til skogs. Ho virker mye mer intressert i år enn i fjor!! Problemet er bare at ho ikke helt har skjønt hvordan ho skal få sauene til å begynne å flytte på seg. Sauene har i grunnen heller ikke skjønt at de skal flytte på seg, men de er ihvertfall snille og rolige.
Vi starter sauletinga allerede 1. august (pga rovdyr) så da skal jeg plukke ut nye lam fra i år som får bli nye lekekamerater. Da blir det kanskje litt mer fart på sakene. I mellomtida får vi finne på andre ting.


Sjefen over kopplamma


Jeg har begynt å bygge hinder! Det er stort sett jeg som er i fjøset om nattan. Er det lamming så blir det gjerne en del ventetid, så jeg må ha noe å gjøre imens. Så nå har jeg omgjort et hjørne i fjøset til snekkerverksted. Foreløpig har jeg fire hopp og et lengdehopp.
Tina har testet og er fornøyd!



Gråna får også prøve seg:

Litt gjeting igjen..


Lyse kvelder


Gråna er god å ha i fjøset. Særlig når vi må ta ifra helt nyfødte kopplam. Et blunk og lammet var sleika tørt!


Hmm... Jadda...

2 kommentarer:

  • Kristine | 14. mai 2011 kl. 14:01

    Prøver igjen... trodde jeg la inn en kommentar her en dag, men den har tydeligvis ikke kommet med likevel!

    Masse oppdateringer her ja:-) Herlige bilder! Ser ut til at de to har funnet tonen, og er gode venninner! Guri malla hvor Gråna har vokst!!!
    Gleder oss til å prøve banen du har bygd! Og så bra at Tina er mer ivrig på sau! Vi snakkes, håper du har tid til å trene hund igjen snart:-)

  • Hilde | 15. mai 2011 kl. 23:51

    Kommentaren din forsvant sikkert med innlegget. Plutselig var det borte!

    Tina har hatt en periode som ho har vært fryktelig lei lillesøstra. Det skjønner jeg egentlig veldig godt, for Gråna har vært veldig innpåsliten! Men det ser ut til at det går seg til nå. Tina virker mye mer tillfreds igjen og kan til og med erte opp Gråna en gang i blant. I tillegg så får de ganske mye tid hver for seg og Gråna har begynt å slappe av mer når ho er inne.

    Ja, dere får nok komme hit og trene agility snart. Har investert i en sånn lettvekts-tunnel, så nå begynner det virkelig å ligne på noe. Og så driver jeg å drømmer om å lage en mini-bom og kanskje en vippe, men vi får se hva tiden bringer. Når lamminga er ferdig, så har jeg nok litt annet å sette fingrene i enn bare hinderbygging!
    Men hundetrenings-treff skal jeg nok uansett klare å ta meg tid til ;)

Legg inn en kommentar