Agility-trening og Valpebesøk

I går traff jeg Kristine på Steinkjer-banen for å trene agility. Lenge siden sist nå med all den elgjakta. Utstyret var egentlig rydda vekk for vinteren, så vi plukka ut noen hopp og slalom. Startet med tre hopp i en sirkel der tanken var at jeg gradvis kunne slutte å løpe ved siden av og stå og snurre mer eller mindre på stedet i sentrum mens Tina hoppet. Vel.. så langt kom vi ikke akkurat. Har som sagt vært lite agilitytrening i det siste og heller mer lydighetstrening, så det var i grunn utfordring nok for Tina å klare å springe på høyre side av meg når vi gikk mot klokka. Det gikk seg til etterhvert, men da var det på tide å finne på noe annet enn å bare springe rundt i sirkel.


Satte på slalomen og fikk en liten bane med slalom først, så et framforbytte, tre hopp og tilbake til slalom (se videoklippet!). Har shapet inn slalomen med 2x2-metoden og har nettopp fått de fire pinnene på linje og lagt på to til når vi har trent hjemme. Litt spent på om ho tok slalomen like lett på bortebane, men det gikk bra! Slalomen kom litt fort på ho etter de tre hoppa, så da fant ho ikke alltid inngangen, men det bedret seg etterhvert.


Tok en kort økt til slutt da vi satte de tre hoppa på linje (ikke sånn: I I I, men sånn: _  _  _ )og trente litt serpentiner. Dette gikk lett da både Kristine og jeg begynner å få dreisen på framforbyttene!





Tina har blitt flink til å fokusere på det vi skal gjøre og det synes at ho har det artig på agilitybanen!


Etter treninga bar veien videre til de små grå sjarmtrolla. Fikk ut de fire tispene i gangen. Umulig å velge noen enda, men ved neste besøk vet jeg det nok!

Her er de, 4 og 1/2 uker gamle:



Storesøster er innom og hilser:



Mor passer på


2 kommentarer:

  • Kristine | 5. november 2010 kl. 23:17

    Arti med de hvite tegningene helt nederst på føttene! Så den ene hadde på 3 av potene, mens en annen hadde bare på de to bakerste! Vil de beholde disse tro?

  • Hilde | 6. november 2010 kl. 14:20

    Hmm.. nå er ikke jeg noen ekspert akkurat, men jeg tror at resten av beina blir såpass lyse etterhvert at det blir lite synlig til slutt.

Legg inn en kommentar