Høylandsutstillinga 2011

Plutselig var det tid for utstilling i elghundklubben og Gråna var meldt på juniorklassen. Etter Stiklestadutstillinga (deltok på valpeshow) i sommer så jeg ganske klart hva vi måtte trene på: Skumle dommere som buser på en for å sette pinner over ryggen og brette opp leppa på en.
Vel... jeg har syndet. Vi har ikke trena noe særlig i det hele tatt på sånt.. Det fikk jeg svi for i dag. Men bortsett fra at dommeren måtte ha to forsøk før han fikk målt Gråna og at jeg måtte vise tennene hennes for ham, så gikk det veldig bra! Ho viste seg bra fram (tror jeg da..) og fikk mye skryt.
Var litt betenkt på om vi i det hele tatt skulle stille da ho og har løpetid, men jeg angrer ikke på at vi dro. Var jo ikke så stor utstilling, så det gikk greit å holde seg på noenlunde avstand fra ringen og de andre hundene mens hannhundene var i aksjon samtidig som vi fikk forberedt oss, bli vant med alle lyder og folk og dyr og fulgt med på det som skjedde.

I tillegg så traff vi tre kullsøsken der og det var jo artig.

På kritikkskjemaet står det:

50 cm. Bra hode og hals. Myk rygg. Bra hale. Noe fyldigere brust er ønskelig. Bra ben, labber, pels og farge. Bra bev. For dagen ikke helt tilgjengelig              Kvalitetsklasse: Very good

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar