D.A.P. og Tarmbetennelse

Etter en ukes tid med Elgjakt var det utrolig godt å hente hjem Tina! Det ble fort en liten demper på gleden, da ho dagen etter fikk skikkelig diarre og påfølgende natt bæsja ned hele kjøkkengulvet. Det som var mye værre var at det var en masse blod i avføringa. Så det bars til dyrlegen som gav diagnosen tarmkatarr. Ingen feber - ingen antibiotika, men faste i to dager og så skånekost i små porsjoner videre. Bedringen kom heldigvis fort, men så fort ho gikk over til kun vanlig mat igjen, så fikk magen trøbbel igjen. Ikke noe blod denne gangen, så jeg bare begynte å gi ho ris og fiskepudding igjen. Virker som at det går greit nå... Skal nok være veldig forsiktig med hva for godbiter jeg bruker de nærmeste ukene!

Hos dyrlegen tok jeg også opp Tinas stressnivå/adferd på nye plasser og med andre hunder til stede. Ho anbefalte meg å prøve D.A.P.(noe jeg har lurt litt på fra før). Endte med at jeg kjøpte et slikt halsbånd som skal vare en måneds tid. Veldig spent på om det gir noen virkning! Har vært mest hjemme i det siste, men var en tur til Grong og da synes jeg nok ho slappet mer av en før. Så vi får sjå....

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar