Bytur

I dag ble jeg imponert av Tina og D.A.P.-en. Startet dagen med en veeeldig kort treningsøkt på plena. Etterpå var Tina inne i ca 4 timer uten at det skjedde noe. Tok ho ut, rett i bilen og kjørte til Namsos noe som tar ca 1 time. Stoppet på en parkeringsplass, rett ved et temmelig trafikkert kryss, en god del biler og folk.

Ho har altså kjedet seg hele formiddagen, for så (etter en lang biltur) å bli kastet rett ut i ett helt ukjent miljø, med ting som skjer på alle kanter.

Jeg fikk kontakt med en gang! Ho var rolig og tok imot godbiter og klarte til-og-med å fokusere på og leke litt med en liten ball som jeg sparka langs bakken. Etter mindre enn 10 min tok jeg ho med bort til bilen, kommanderte dekk og bli, tok ut kamera fra bilen og knipset noen bilder mens ho lå like stille og tittet på bilene som kjørte forbi.

Det ser altså ut til at treninga sammen med DAP-en gir resultater!

Litt senere tok jeg ho ut en tur midt i Havnegata (den store handlegata). Her ble det mer frustrasjon igjen og da det gikk en hund forbi rant begeret over. Da bars det inn i bilen. Etter en fem-minutter i bilen roet ho nerva, så da tok jeg ho ut en kort tur ved en bensinstasjon. Denne gangen gikk det bra igjen.


Synes att Tina slapper bedre av i stressende situasjoner nå enn før. Det skal mer til for å vippe ho av pinnen og skulle det skje så tar det ikke så lang tid før ho har roet seg ned igjen. Jeg kommer definitivt til å fortsette med D.A.P. en stund framover.

Tina kulær'n i by'n

2 kommentarer:

  • Kristine | 26. oktober 2010 kl. 13:34

    Oh my Good!!! Helt annen hund jo! Skulle likt og visst om hun hadde vært likedan uten DAP også!!! Om det e den som gjør det, eller om det e treninga di?! Prøv uten DAP ein gång å!!! Men da kan det jo hend at det likevel gir effekt i fra forrige gang! Bli spennanes og sjå i forhold t anna hoinna!!!

  • Hilde | 27. oktober 2010 kl. 19:51

    Usikker om det hadde gått uten DAP. Men er helt sikker på at det IKKE hadde gått uten trening! Tror nok at DAP hjelper, så jeg vil nok bruke det til ho har lært seg å forholde seg noenlunde rolig i de situasjonene ho vanligvis eksploderer.

Legg inn en kommentar