Lydighetskonkurranse og grimetrening

Dro på Steinkjerutstillinga i dag for å se på lydighets-konkurransen og heie på Tove og Kristine som stilte i klasse I. Å hei som det gikk! Kristine og Io hadde en knallrunde og endte opp med 171 poeng (av 200). Dette resulterte i både 1. premie og 1.plass. Gratulerer Kristine og Io!!!


Denne dagen inspirerte veldig. En dag skal nok jeg og Tina i lydighetsringen og. Det blir nok ikke med det aller første men. I dag fikk ho nøye seg med å sitte i bilen og rusle litt på parkeringsplassen. Ho blir nemlig ganske hysterisk overivrig når ho ser andre hunder (som rører seg). Det koker lett over og stort sett setter ho i gang og mol-bjeffer mens ho hopper på frambeina og innimellom spiser litt av bakken. Dette har jeg fram til nå taklet med å pøse på med belønning (godbiter) når ho ser en hund uten å bjeffe og snu og gå unna når ho setter igang med bjeffinga. Problemet er bare at når jeg går unna mens jeg har ho i halsbåndet eller sele ender jeg med å slepe ho etter meg mens ho står og drar motsatt vei med hodet vendt mot den andre hunden. Da er jeg avhengig av å komme meg rundt et hushjørne, en bil eller noe annet som hindrer ho å se hunden. Stort sett går det jo da mange sekunder hver gang fra hun setter i gang med å bjeffe, til ho slutter (det gjør ho når ho ikke lenger ser hunden) og jeg får kontakt. Derfor svippet jeg innom dyrebutikken i Steinkjer og kjøpte en grime i dag. Fikk nemlig tips om det på agilitykurset med http://www.sportshunder.no/ som vi var på forrige helg. Når jeg snur neste gang, må hun også snu seg. Vips så ser ho ikke hunden mer og ho kan slutte å bjeffe og heller spise godbiter fra hånda mi. Håper dette kan funke og gleder meg til å prøve!
Gratulerer Kristine og Io! Gleder meg til å se dere i klasse II!

2 kommentarer:

Legg inn en kommentar